اس ام اس و متن های فلسفی

  • ۰
  • ۰

قیمت انواع پرینتر بر اساس چندین علت تعیین می گردد که این عوامل عبارتند از:
نوع تکنولوژی چاپ،رنگی یا تک رنگ بودن، قدرت خروجی،سرعت چاپ،نوع کاغذ مصرفی، سایز کاغذ، تک کاره یا چندکاره
انواع تکنولوژی چاپ پرینترجمله است از جوهر افشان ، لیزری ، سوزنی ریبونی رولی.
پرینترهای جوهر افشان

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی,نمایندگی hp,نمایندگی hp در تهران


ارزانترین پرینتر ها از نوع جوهر افشان هستند که از محدوده قیمت 100 هزار تومان شروع می شوند، اما ارزان بودن قیمت خرید این نوع پرینترها دلیل بر به صرفه بودن آن نیست زیرا در طی مصرف و خرید مواد مصرفی وکارتریج های زیاد وتعداد کم خروجی این نوع پرینترها باعث می شود که در دراز مدت هزینه مراقبت آنها زیاد و مساله ساز باشد. این پرینترها بیشتر جهت کارهای گرافیکی و عپتصاویر استفاده می شوند .یکی از بزرگترین معایب این نوع پرینتر ها خشک شدن جوهرکارتریج بعد از حدود یک ماه عدم استفاده از آن است که منجر به تعویض کارتریج می گردد. بهرحال قدیم از قیمت مواد مصرفی، این پرینترها از ارزانترین دستگاههای بازار هستند .
پرینتر های لیزری

بهتریـن پرینترها از نوع لیزری هستند همچنین گـران قیمت ترین هم هستند . پرینترهای لیزری که برای رنگریزی از پودری بنام تونر استفاده می کنند تمام نوع چاپ را بخوب ی انجام می دهند و دستگاهی ایدآل جهت کارهای متنی و مصرف در ادارات دفاتر اداری می باشند وهمین طور با تذکر به میزان خروجی بالای این دستگاهها،در دراز مدت زیاد به صرفه بوده و قیمت تمام شده چاپ بسیار زیاد پایین خواهد بود ، قیمت بالای مواد مصرفی بخصوص کارتریج دستگاههای لیزری رنگی،دلیل گـران بودن این دستگاهها شده است .
پرینترهای سوزنی ریبونی

این پرینترها زیاد تخصصی می باشند صرفا برای بانکها(چاپ صورتحساب)،دفاتر خدماتی (چاپ فرمهای ویژه مانند فیش های آب و برق یا قبض جریمه) مصرف می شوند برای کارهای خانگی چاپ عکـس اصلا مناسب نیستند زیرا فقط دارای سوزن ماتریس بوده وبرای چاپ متون خطی قابل استفاده می باشند .
پرینترهای رولی

این نوع پرینترها که در حال منسوخ شدن هستند دارای رول گرما ی بجای رنگ وکاغذ هستند و در حال حاضر تنها برخی از دستگاههای فکس از این نوع تکنولوژی مصرف می نمایند.
بعد از نوع تکنولوژی چاپ، دیگر موارد از عبارت ، رنگی یا تک رنگ بودن پرینتر، میزان قدرت خروجی،سرعت چاپ،نوع کاغذ مصرفی، سایز کاغذ، تک کاره یا چندکاره می تواند در بین پرینترها باعث متغییر شدن قیمت آنها شود. بعنوان مثال:
پرینترهای رنگی گرانتر از تک رنگ هستند . پرینتر های بزرگتر قوی تر که برای تعداد بیشتر خروجی در روز تولید و ساخته شده اند گرانتر از پرینترهای کوچکتر می باشند . هرچه سرعت چاپ پرینتر بیشتر باشد گرانتر است. پرینتر هایی که از کاغذ بزرگتر مانند A3 استفاده می کنند نسبت به پرینتر های A4 گرانتر هستند . گاهی از پرینتر ها سه کاره چهار کاره می باشند یعنی همچنین چاپ وظایف دیگری نیز انجام می دهند از عبارت : اسکن تصاویر، فتوکپی اسناد و ارسال دریافت فکس که بالطبع نسبت به پرینترهای تک کاره از قیمت بالاتری برخوردارند.

  • ۹۵/۰۴/۰۶
  • سهیلا آرمین

نظرات (۱)

  • دستگاه حضور غیاب
  • عالی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی