اس ام اس و متن های فلسفی

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



مشاوران تهران

فصل پنجم، با عنوان نتیجه گیری و ارائه توصیه ات است . مد نظر داشته باشید که در این فصل استنادی در کار نیست و آن چه ارائه می دهید، صرفا برگرفته از یافته های شما طی این پژوهش است.
به طور اجمال، فصل پنجم با هدف بحث ونتیجه گیری تدوین می شود. این فصل چندین محور است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

تحلیل های تحقیق تفسیر نتایج:

در این بخش به بحث نتیجه گیری به صورت زیر بپردازید:
-به تفسیر یافته های خویش بپردازید دستاوردهای خود را برشمارید.
-معین بکنید آیا یافته های شما جواب لازم را به فرضیات بیان شده در پیشنهاد پژوهش تان داده است یا خیر؟ تفسیر خود را در این باره شرح دهید.
-یافته های خود را با یافته های دیگر محققان که در این زمینه پژوهش کرده اند، مورد مقایسه قرار دهید. معین بکنید که تا چه میزان یافته های شما با یافته های دیگر محققان خوانی و یا اختلاف دارد. به احتمال زیاد در پارت بحث زمان مقایسه یافته های خود با یافته های دیگر محققان ، لازم است بدان پژوهش استناد بکنید . در پارت پایانی بحث هم نتیجه گیری خود را با تذکر چهار علت مهم یعنی، جمع بندی یافته های پژوهش، آینده نگری، تعمیم و پیشنهاد ارائه دهید. در بخش نتیجه گیری هیچ گونه استنادی در کار نیست و عبارات باید با دقت خاص و پیوند مطالب تدوین شود.

توصیه هایی برای بررسی ها آتی:

-دراین بخش، انتظار می رود که چند عنوان مربوط با عنوان با عنوان و پژوهش به منظور روش ی دانشجویان دیگر بیان سازید.دقت بکنید که این عناوین نمی بایست با محورهای انتها نامـه یا رساله شما بی رابطه باشد. عنوانی را که بیان می سازد باید از ساختار علمی مناسب برخوردار باشد.

محدودیت های پژوهش:

-حرکت به سوی هر هدفی، بوسیله محدودیت ها به عنوان یک واقعیت دچار نماید ی می شود. در ارائه گزارش از یک پژوهش مثل انتها نامـه محقق سعی می نماید با بیان محدودیت هایی که بر سر راه تحقیق دارد (داشته است ) به خواننده پیام می دهد که درباره فرایند تحقیق قضاوت عادلانه ای داشته باشد.
-محدودیت های احتمـا لی که برسر راه محقق قرار دارد :
کمبود منابع علمی (کتاب ها ، مجلات تخصصی ، مدارک اسناد......)
کمبود منابع مالی (شخصی ، سازمان کارفرما و......)
عدم همکاری مسئولین در جامعه اماری با پژوهشگر
نبود سوابق تحقیقاتی پیرامون موضوع
گرفتاری های شخصی شخص پژوهشگر

  • سهیلا آرمین
  • ۰
  • ۰



خرید ساعت مچی ارزان

سِیکو گروپ (ژاپن):

SEIKO GROUP (Japan)
Seiko, Grand Seiko, Credor, Pulsar, Lorus, Alba, Orient

سِیکو،گرند سِیکو،کردور،پولسار،لورس،آلبا،ارینت


فُسیل گروپ (امریکا):


FOSSIL GROUP (USA)
Fossil, Relic, Michele, Zodiac, Skagen, Adidas*, Burberry*, Diesel*, DKNY*, Michael Kors*, Tory Burch*, Marc Jacobs*, Emporio Armani*, Emporio Armani Swiss Made*, Armani Exchange*, Karl Lagerfeld*

فوسیل، رلیک، میشل، زودیاک،اسکاگن،آدیداس *، باربری، دیزل، دی کی ان وای، مایکل کورس، توری برچ، مارک جیکوبز ، امپریو آرمانی امپریو آرمانی ساخت سوئیس، آرمانی اکسچنج، کارل لیگر فلد


فِستینا گروپ (اسپانیا):

FESTINA GROUP (Spain)
Perrelet, L.Leroy, Candino, Festina, Lotus, Jaguar*, Calypso*

پِـرِ لِی (پِـرِ لِه)، ال لروی، کاندینو، فستینا، لوتوس، جگوار کالیپسو


سوآچ گروپ (سوئیس):

SWATCH GROUP (Switzerland):
Breguet, Blancpain, Glashütte Original, Harry Winston, Jaquet Droz, Omega, Léon Hatot, Longines, Rado, Union Glashütte, Tissot, Calvin Klein, Balmain, Certina, Mido, Hamilton, Swatch, Flik Flak

بِـرِگـِی، گلاشوت،بلانک پَن،گلاشوت مهم ، هری وینستون،ژاک اِی دِرو، امگا، لئون هاتوت،لانجین، رادو،یونیون گلاشوت، تیسو، کالوین کلاین،بالمین،سرتینا، میدو، همیلتون، سواچ،فلیک فلاک

ریچمونت گروپ (سوئیس):

RICHEMONT GROUP (Switzerland)
Vacheron Constantin, A. Lange & Söhne, Jaeger-LeCoultre, Roger Dubuis, Piaget, IWC Schaffhausen, Officine Panerai, Ralph Lauren**, Baume & Mercier, Cartier, Van Cleef & Arpels, Montblanc, Dunhill

واشِران کُنستانـتَن، ای. لانگ و سوهن،ژِی ژِر لِکولت، روژِر دوبویی، پیاژه، آی.دبلیو.سی.(ای.وِ.سه) شاف هوزین،آفیچینه پانِـرای، رالف لورن، بُم اند مِـرسییِر، کارتی یِی (کارتیه)، وان کلیف اند آرپِل، مُنت بلانک،دان هیل

اِل وی ام اچ گروپ( فرانسه ):

LVMH GROUP (France)
TAG Heuer, Bulgari, Hublot, Zenith, Dior, Fred, Chaumet, Louis Vuitton

تَگ هُویِر، بِـلگِـری، آبلو،زِنیت، دیور، فرد، چا مت، لویی وویی تان

کِرینگ گروپ(فرانسه):

KERING GROUP (France)
Ulysse Nardin, Girard-Perregaux, JeanRichard, Gucci, Boucheron, Qeelin, Bottega Veneta

یولـیز ناردَن، ژیرارد پِرِگو، ژان ری شارد، گوچی، بوچرون، کولین، بوتگا ونتا

مُوادو گروپ (امریکا):

MOVADO GROUP (USA)
Ebel, Concord, Movado, ESQ by Movado, Coach*, Hugo Boss*, Juicy Couture*, Tommy Hilfiger*, Lacoste*, Scuderia Ferrari*

ایبِل، کان کورد، مُـوا دو، ای اس کیو مووادو، کوچ، هوگو باس، جویسی کوچر، تامی هیل فیگر، لاگوست، اسکودریا فراری

سیتی زِن گروپ ( ژاپن):

CITIZEN GROUP (Japan)
Citizen, Campanola, Q&Q, Arnold & Son, Bulova, Bulova Accutron II, Bulova AccuSwiss, Wittnauer, Caravelle New York, Bulova Clocks, Frank Lloyd Wright*, Harley-Davidson*

سی تی زن، کام پانولا، کیو اند کیو، آرنولد اند سان، بول اُوا، بول اُوا آکوترون، بول اُوا آکو سوئیس، ویتـناوِر، کاراول نیو یورک، بول اُوا کلاک، فرنک لیود رایت، هارلی دیوید سون

تایمِکس گروپ (امریکا):

TIMEX GROUP (USA)
Timex, Nautica*, Opex*, GC*, Guess*, Salvatore Ferragamo Timepieces*, Versace*, Versus*

تایمکس، ناتی کا، اُ پکس، گس، سال وا گشت فرا گامو تایم پیس، ورساچ، ورسوس

فرانک مُولر گروپ (سوئیس):

FRANCK MULLER GROUP (Switzerland)
Franck Muller, Pierre Kunz, Rodolphe, Martin Braun, Barthelay, Backes & Strauss**, Pierre Michael Golay, Smalto Timepieces*, Roberto Cavalli*

فرانک میولر،پیره کانز، رو دولف، مارتین بران، بارتلی، بیکس اند استراوس، پره مایکل گوای، اسمالتو تایم پیس، روبرتو کاوالی

بیندا گروپ (ایتالیا):

BINDA GROUP (Italy)
Breil, Freestyle, Hip Hop, Moschino*, Kenneth Cole*, Kenneth Cole Reaction*, Tommy Bahama*, Ted Baker London*, Chronotech*, Gametime*, Sperry Top-Sider*, Zoo York*

برای ل، هیپ هاپ، موچینو، کنت کول، کنت کول ری اکشن، تامی بهاما، تد بیکر لاندن، کرونو تک، گیم تایم، طی تاپ سولجر، زو یورک

سیتی چمپ گروپ (هنگ کنگ):

CITYCHAMP GROUP (Hong Kong)
Corum, Eterna, Ebohr, Rossini, Codex, Rotary, Dreyfuss & Co., J&T Windmills

  • سهیلا آرمین
  • ۰
  • ۰

معرفی ویروس ها

ویروس( WM-Concept ) Concept

antikade

آنتی ویرویس,خرید آنتی ویروس,antikade


Officeکه توانست تصادفا حامل مناسبی مانند برنامـه های Concept ویروس کمپانی مایکروسافت را بدست آورد، خوب یتی ناگهانی کسب کرد. این ویروس که اولین نوعی بود که به صورت ماکرو) کلان دستور (نوشته شده بود، به یکی از ویروس های فراگیر در کنترل دستگاه را با اجرای ماکروی Conceptسالهای 1996تا1998تبدیل شد. ویروس آن را بصورت اتوماتیک اجرا می کرد، بدست آورده وWordخود که برنامـه Auto Openشدن فایلی در پروگرام Saveخود که در هر بار FileSaveAs آلودگی را از طریق ماکروی اجرا می شد، انتقال می داد، گونه های مختلف ی از این ویروس وجود داردWord.

اولین مشاهده :ماه آگوست از سال1995

نوع:ویروس ماکرو

تاثیرات:وقت ی که شما سندی آلوده را باز می بکنید ، صفحه پیام با عنوان

That's enough to proveنمایان می شود. این ویروس حاوی جمله Microsoft Wordبوده اما آن را هیچ وقت نمایش نمی دهدmy point.

ویروس (W95/CIH-10xx) ChernobyیاCIH

اولین ویروسی بود که توانست به سخت افزار رایانه آسیب وارد نماید . به CIH محض اینکه این ویروس اطلاعات بایوس را بازنویسی نماید ، رایانه دیگر قابل مصرف نخواهد بود مگر آنکه چیپ بایوس آن تعویض شود.

اولین مشاهده:ماه ژوئن از سال 1998

سرچشم ه :نوشته شده بوسیله Chen Ing –Hauاز تایوان

نوع:ویروسی انگلی که بر روی رایانه های مبتنی بر سیـستم علت ویندوز 95اجرا می شود.

راه اندازی ویروس :در روز 26ماه آوریل. انواع دیگر آن در روز های 26 از ماه ژوئن ویا روز 26هر ماه آزاد می شوند.

تاثیرات :بازنویسی کردن اطلاعات روی بایوس وبعد از ان اطلاعات بر روی دیسک سخت.

ویروس Parity Boot

این ویورس برروی سکتور بوت فلاپی ها گسترش می یابد. خوب یت آن مؤید این مطلب است که ویروس های از نوع سکتور بوت –که در دهه 1980واوایل دهه1990فراگیر بوده اند –هنوز هم می توانند پررونق باشند.

نام این ویروس در اکثر گزارش های مربوط به سال 1998قابل مشاهده است .

آلودگی فوق العاده این ویروس مربوط به کشور آلمان است ، جایی که توانست خود را از) . طریق دیسکت های توزیع شده به همراه یک مجله انتشار نماید ) در سال 1994

اولین مشاهده:ماه مارس از سال 1993

سرچشم ه :ابه احتمال زیاد لاکشور آلمان

نوع :ویروس سکتور بوت

راه اندازی ویروس :تصادفی

را نمایش داده وباعث قفل شدن رایانه PARITY CHECK

تاثیرات:پیام می شود. این کار تقلیدی از رخداد خطای واقعی حافظه است . در نتیجه اکثرا اوقات دستگاه آنها وجود دارد RAM. کاربر ان تصور می کنند که مشکلی در حافظه

ویروس Happy99 (W32/Ska- Happy99)

اولین ویروس شناخته شده ای بود که توانست سریع خود را از طریق پست الکترونیک گسترش دهد.

اولین مشاهده :ماه ژانویه از سال1999ویروس نویس فرانسوی به گروه خبری ارسال Spanskaسرچشم ه :بوسیله شد.، NT، ME، 98،

نوع :ویروس فایلی که بر روی سیسـتم علت ویندوز 95اجرا می شود XP2000. ورا نمایش <<سال 1999مبارک >>تاثیرات :نمایی از آتش بازی وپس پیام را Windowsاز سیستم علت Systemدر شاخه Wsock32. Dll می دهد. این ویروس فایـل چنان تغییر می دهد که بعد از هر نامـه ای که فرستاده می شود، پیام دیگری که حاوی ویروس است ارسال خواهد شد.

Bandook
منبع ابه احتمال زیاد لی انتشار: نامعلوم
سال انتشار: ۲۰۰۵

‏Bandook یک تروجان «در پشتی» بود که ویندوز 2000، ایکس پی، 2003 ویستا را تحت تاثیر قرار می داد. این تروجان فایروال ویندوز را دور می زد و دسترسی از راه دور مهاجم را به سیستم شما فراهم می کرد. رفتار این تروجان مشابه پسر عموی خود، Beast Trojan بود.

Beast Trojan
منبع احتمـا لی انتشار: دلفی
سال انتشار: ۲۰۰۲

این کرم مبتنی بر ویندوز به شخص مهاجم کنترل جامعی بر روی رایانه آلوده می داد، از عبارت دسترسی به تمام فایـل ها با توانایی آپلود، دانلود ، اجرا یا حذف فایلها.

Benjamin
منبع احتمـا لی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار: ۲۰۰۲

ویروس « بنجامین » رایانه ها را از طریق برنامـه به اشتراک گذاری فایل Kazaa آلوده می نمود. ویروس به عنوان آهنگ ی محبوب به منظور فریب کاربر ان جهت دانلود آن معرفی می شد. زمان ی که این ویروس یک بار روی سیسـتم اجرا می شد، اتصال به اینترنت رایانه میزبان را مسدود و تمام ظرفیت هارد دیسک را پر می کرد.

CIH aka Chernobyl
منبع ابه احتمال زیاد لی انتشار: تایوان
سال انتشار: ۱۹۹۸

ویروس «چرنوبیل» باعث آسیب ۸۰ میلیون دلاری به رایانه ها شد. این ویروس رایانه های مجهز به ویندوز 95، 98 ME را آلوده کرده و می توانست روی فایـل های هارد دیسک رونویسی کرده یا از بوت شدن سیسـتم پیشگیری نماید . نام آن برگرفته از فاجعه بود: ویروس در همان روزی انتشار شد که سال ها قبل از آن انفجار راکتور هسته ای چرنوبیل در شوروی رخ داد.

  • سهیلا آرمین
  • ۰
  • ۰

* سرویس کم شدن پینگ تایم بدین منظور راه اندازی شده که شما بعد از اتصال و با تذکر به وضعیت نت شما همین طور شرایط زیرتهیه و تولید ایران با پینگ کمتری به سرور های گیم متصل شوید .
خرید سرویس کاهش بینگ

سرویس کاهش پینگ,کاهش پینگ,خرید سرویس کاهش بینگ

* وضعیت اینترنت شما گویای وضعیت آی اس پی مورد استفاده و در حالت کلی نشاندهنده شبکه زیرتهیه و تولید ایران است .

موارد ی از قبیل برطرف شدن کامل پکت لاست ها یا کاهش دائمی پینگ در همه ساعات …. . به هیچ وجه صحیح نیستند . جهت چه که این شرایط کاملا وابسته به شبکه ایست که در طول مسیر اتصال شما به سرویس کاهش پینگ وجود دارند و طی ساعات مختلف برای هر فرد شرایط کاملا مفرق ی را رقم خواهد زد .

یکی از موارد ی که می بایست به احتمال زیاد قبل در حین اتصال چک شوند پینگ داخلی نت شماست شما میتوانید با استفاده از کانکشن هوشمند این وضعیت را چک نمایید . اموزش مربوط به آن در پست های بعدی گنجانده شده

لطفا به چند نکته توجه بکنید :
کلمه پینگ تایم :

یکبار پینگ گرفتن داشتن این برداشت که پینگ همیشه ثابت خواهد ماند صحیح نیست خود کلمه پینگ تایم گویای این موضع هست که پینگ در مفهوم خواهد داشت طی همه زمان ها ثابت نیست اینکه در لحظه ای ویِژگزینشه پینگ نرمال بوده دلیل بر این نیست که همه لحظات نرمال خواهد ماند حتی بعد از اتصال و در مصرف از کاهش پینگ .
پینگ به آدرس ها :

آدرس های نظیر 4.2.2.4 یا 8.8.8.8 صرفا آدرس هایی هستند که جهت تست این موارد فرد د دارند نه اینکه جهت سرور گیم شما کاربر دی باشند .به صورت کلی تنها آدرس هایی که برای شما به عنوان گیمر با اهمیت زیاد تلقی میشوند تنها تنها آدرس سرور گیم شماست به هیچ وجه پینگ ادرس های فوق کاربر دی ندارند چرا که هر 2 آنها دی ان س های گوگــل لول 3 هستند سرور گیم شما سرور دی ان اس ها نیست پس عملا پینگ غلط ی رو چک کردید . ترجیحا آی پی سرور گیم و یا در نهایت آی پی نزدیک به لوکشن گیم رو چک بکنید

و صرفا جهت تست موارد گفته شده، پینگ به 4.2.2.4 رو چک میکنیم Cmd با استفاده از

عددی که روبروی time نمایش داده شده نشانگر پینگ شماست برای مثال (time=375ms)

هم اکنون سرویس کم شدن پینگ را کانکت بکنید اگر پینگتون بالای ۲۰۰ بوده باشه خواهید دید MS تون به طور چشـم گیری کاهش پیدا کرده است.

به وقت اتصال لطفا به چند نکته مد نظر داشته باشید :

ترجیحا فایروال آنتی ویروس هر گونه نرم افزار ی که نقش فایروال را ایفا میکنند را غیرفع ال بکنید .

با پینگ داخلی بالای 80-90 به سرویس اتصال برقرار نکنید ، پینگ داخلی نت شما بعد از اتصال تاثیر مستقیم خواهد داشت و در صورتی که پینگ بالا یا تایم اوتی در پینگ داخلی شما وجود داشته باشد بعد از اتصال حاوی همین موارد هستید .

میزان آپلود یا دریافت حکم مرگ و زندگی برای گیمر را ایفا میکنند شدت دقت و بیش از اندازه حساسیت به پینگ تایم به میزان 10 یا 30 عدد موارد شما را برطرف نخواهد کرد پینگ تایم می بایست با ثبات بوده و کمترین نوسانات را داشته باشد چرا که در پینگ 50 پر از اختلالات زیرساختی یا تایم اوت ارزشی کمتر از پینگ 200 ولی با ثبات و بدون اختلال خواهد داشت .

موارد ی رو طی سال قدیم شاهد بودید از انواع اختلال ها همه موارد صرفا از جانب پینگ نیستند، فقط یک مورد رو به عنوان مثال عنوان میکنیم :

کار به چک کردن میکنید باز نیز شرایط نرمال هستند اما به محض اتصال به سرور گیم مشکلCmd فرض بکنید شرایط پینگ داخلی نرمال بوده و شما به سرویس کاهش پینگ تایم اتصال برقرار میکنید و

پینگ بالا را تجربه خواهید کرد همه این شرایط به علت وجود محدودیت هایی هستند که در پورت و یا میزان دانلود و آپلود شما از طرف عمدتا زیرتولید و ساخت اعمال شده

  • سهیلا آرمین
  • ۰
  • ۰

♪♪♪♪♪♪









iranian music

persian radio,download persian mp3,iranian music download,persian music download,download persian music,iranian music,persian music

میون این تمام سرگردونی

دل من گرفته ماه پیشونی

بیا باز دوباره بی تابم کن

منو تو رنگ چشات خوابم کن

نگو داستان آخرش مرگ منه

داره چشـم ات منو آتیش میزنه

نگو از تلخی جهان سیرم

نگو میرم نگو که میمیرم

ای گل بهارم دشت لاله زارم

قلب داغ دارم سنگ بی مزارم

درد موندگارم روز ناگوارم

زخم بی شمارم زروزانه گارم

خنده هامو باتو از نو ساختم

باز به حرفای تو دل میباختم

میون این تمام سرگردونی

اومدم تو قلب تو مهمونی

بیستون قلبمو می نماید م

شکل خنده هات شدم میخندم

چشات از صدتا غرل خوبتر شد

خنده هات قنچه ولی پر پر شد

ای گل بهارم دشت لاله زارم

قلب داغ دارم سنگ بی مزارم

درد موندگارم روز ناگوارم

زخم بی شمارم زهـر روز گارم

  • سهیلا آرمین
  • ۰
  • ۰



آموزش اف ال استودیو

زمان مناسب خواندن دستگاهها و مفاهیم حس ی آنها

در این بخش می خواهم درباره دستگاهها و آوازهای موزیک اصیل ایرانی از نظر حال هوا و زمان مناسب برای خواندن شنیدن هر کدام حرف کنم بیشتر از جنبه حس ی این امر را ارزیابی کنم، نه از لحاظ تئوریک.

در اجرای زنده موسیقی ایرانی حتی رنگ دیوارها و سالن اجرا ، حضار و مستمعین آواز نوع نورپردازی و دکور و ... همه و تمام در اجرای آواز و درک آن بر شنونده اثر بسزایی دارد. آشنایی با لحن هم اکنون ت مفرق هر دستگاه آواز یکی از مهمترین عوامل در اجرای مناسب آواز ایرانی است. آشنایی با زمان مناسب جهت هر دستگاه آواز نیز با اهمیت است

موسقی ایرانی حاوی هفت دستگاه پنج آواز است که هر کدام دارای خصوصیات ویِژگزینشه خود هستند . جهت شروع این ارزیابی از دستگاه شور شروع می کنیم، به دستگاه شور مادر دستگاهها گفته می شود زیرا حاوی چهار آواز است ، آواز ابوعطا، آواز بیات ترک، آواز افشاری آواز دشتی. اما در مکتب اصفهان آواز بیات ترک را جزو دستگاه ماهور می دانند که در این مورد اختلاف نظر وجود دارد.

اما دستگاه شور: شور آوازى است که با ذوق مشرقى‌ها موافق و سهل موردپسند عمومى است شور از جذبه و لطف خاصى برخوردار است که زیاد شاعرانه دلفریب است. آواز شور ریشهٔ عمیقى در فرهنگ ایرانى دارد که نشان دهنده تصوف و عرفان ایرانى است. این دستگاه را دستبرخی سهل ممتنع می دانند. یعنی اینکه در عین آسانی ظاهر دارای پیچیدگیهای بسیاری است . زمان شنیدن آواز در مایه شور (دستگاه شور) حس آرامش می کنیم که این امر به دلیل سهل بودن آن است . آوازی که در دستگاه شور اجرا می شود را می توان در هر زمانی از شبانه روز شنید که این از معین ات ویِژگزینشه این دستگاه است . (اکثر دستگاههای دیگر مانند ماهور، چهارگاه، همایون و نوا زمان خاصی می باشند .)

دستگاه شور را نمی توان جزو آوازهای غمگین به حساب آورد نه جزو آوازهای نشاط آور که این نیز از خصوصیات ویِژگزینشه این دستگاه است .

اما اگر بخواهیم دستگاه شور را تشبیه کنیم، مانند آدم ی می ماند که گفتارش مقبول تمام است و تمام حرف وی را درک می کنند. که این نیز خود دلیل ی بر این است که این آواز را می توان در هر مکان و زمانی اجرا کرد و شنید.

آواز ابوعطا : آواز ابوعطا خیلی لطیف ظریف است از نظر بنده چنانچه بخواهیم برای دستگاهها و آوازها جنسیت در نظر بگیریم آواز ابوعطا مونث است زیرا سرشار از لطافت ظرافت است آدم با گوش دادن به ابوعطا کمی به فکر فرو می رود به موارد فلسفی پیرامونش می اندیشد. به این ترتیب تا اندازه ای می توان نتیجه گرفت, افرادی که بیشتر به آواز ابوعطا علاقه دارند آن را بیشتر ازبقیه دستگاهها گوش می دهند, آدم های نسبتا گوشه گیر اند که دراویش هم از آنها مستثنا نیستند. آواز ابوعطا نوعی خواهش و تمنا از معشوق است و به نوعی گدائی عشق است بیشتر متکدیان کوچه و خیابان در قدیم که تمنای کمک داشتند در گوشه حجاز ابوعطا درخواست کمک میکردند آواز ابوعطا را میتوان در تمام طول روز گوش کرد ولی بهتر است آنرا در صبح گوش داد

آواز بیات ترک: مانند ابوعطا مورد توجه عامه است و در ملودی های عرفانی و درویشی مورد استفاده قرار می گیرد در وصل به معبود توانایی بسیار زیاد ی دارد. در بیات ترک کمتر حزن و اندوه دیده می شود و بیشتر حالت خبری دارد از شرایط به معشوق اطلاع رسانی می نماید اذان مرحوم موذن زاده اردبیلی نیز در گوشه روح الارواح بیات ترک اجرا شده که قشنگ ئی اجرا را صد چندان کرده است خوب است بیات ترک را در صبح گوش داد

آواز افشاری : افشاری ، آواز متأثرکننده دردناک است که سخن از درد اندوه درونى دارد. آواز مناجات راز و نیاز با معبود یگانه است . افشاری آوازی تامل برانگیز است که آدم را به فکر وا می دارد احتمال دارد به همین از این آواز جهت خواندن مناجات استفاده می شود . این آواز را میتوان در همه طول روز گوش داد ولی بهتر است آنرا در زمان غروب آفتـاب گوش کنیم.

آواز دشتی: این آواز سوزناک ترین آواز ایرانی است. علیرقم اینکه ملودیهای به ظاهر شادی در موارد ی از آن تهیه و تولید و تولید و ساخته شده است اما همان ملودیهای شاد در درون خود غمی را پنهان کرده اند که جگر سوزترین هم اکنون ت را در آدم به وجود می آورند این آواز با آن که غم‌انگیز و دردناک است؛ در عین حال بسیار زیاد لطیف و ظریف است. ناراحتی و حزنی که در آواز دشتی وجود دارد می تواند ناشی از فراق یار ، رنج و سختی زمانه یا حتی از عشق به میهن وطن پرستی و ... باشد. در خواندن این آواز حس نقش مهمی را ایفا می نماید . اینگونه نقل می کنند که آواز دشتی مناسب جهت غروب و عصر است.

دستگاه ماهور : دستگاه ماهور مایه ای است با وقار ابهت شوکت خاصى به شنونده القا مى‌کند آهنگ ‌ساز براى بیان شجاعت‌ها و دلیرى از این آواز استفاده مى‌کند. ماهور چون قرین موسیقى فرنگى است، بین جوانان اهمیت خاصى دارد. اما در کل آواز ماهور طرب‌انگیز شاد مى‌باشد. مناسب ترین برای گوش دادن به ماهور صبح قبل از اذان ظهر است.

دستگاه سه گاه: آواز سه‌گاه ریشهٔ کاملاً ایرانى دارد. اما سه‌گاه در بین ترک‌ها استعمال زیادى دارد و آنها در خواندن این آواز مهارت زیادى دارند. اما فارسى‌زبان‌ها آن را طور دیگرى مى‌خوانند. در هر دو، آواز با حزن اندوه همراه است و با تأثیر تألم خیلی همراه است. سه گاه هم از دستگاههای خیلی لطیف و ظریف است که برای خواندن آن باید خواننده با حس کامل اجرا نماید سه گاه دارای فراز فرودهای جالبی است در گوشه ای مانند درآمد کاملا" محکم و قوی در عین حال ظریف است در گوشه ای مانند مویه حزن و اندوه زیاد دارد و مانند بچه ای است که ذجه میزند و در گوشه ای مانند مخالف همچنین حزن پنهان صلابت و قدرت است که نوعی الارتباط توام با وقار ابهت در مساوی معشوق است بهتر است دستگاه سه گاه قبل از طلوع آفتـاب شنیده و یا خوانده شود.

دستگاه همایون : همایون آوازى است باشکوه مجلل، آرام و در عین حال زیاد زیبا دلفریب. برطبق قول مرحوم خالقی ، همایون ناصحى است مشفق و مهربان که با کمال شرم و آزرم با مستمعین خود مکالمه درد دل مى‌کند و با بیانى شیوا چنان نصیحت مى‌کند پند مى‌دهد که هیچ سخنران را این مهارت و استادى نیست. از نظر بنده جانسوز ترین آواز بعد از دشتی دستگاه همایون است زیرا در موارد ی ناراحتی موجود در دل این دستگاه سرسخت ترین دل را نیز محزون میسازد. بهتر است دستگاه همایون را بعد از غروب خورشید و در ابتدای شب گوش داد

آواز بیات اصفهان: بیات اصفهان از آوازهاى گذشته ایرانى است. آوازى است جذاب گیرا ؛ این آواز ریتمى بین شادى و ناراحتی دارد. عشقی ترین آواز ایرانی است میتوان آنرا مانند ابوعطا جنسیت مونث داد زیبا ئی احساس ی این آواز زیاد بالا است بیشتر اشعار عشقی در این آواز خوانده میشوند بهتریـن زمان برای گوش دادن به آواز اصفهان شب قبل از خواب است

دستگاه چهارگاه : چهارگاه را می توان دستبعضی محسوب کرد که مانند پیری فرزانه روحی بلند عرفانی است حس ات عالی آدم ی را در کنار خصایص و محسنات آدم ی صبور و شکیبا دار است.از ناکامی ها نا امیدی ها اشک غـم می ریزد و در شادی ها خوشی ها اشک شوق و سرور. این دستگاه، برترین مورد جهت تهیه و تولید به احتمال زیاد ت تصانیف ملی میهنی حماسی است به طوریکه به زیبا یی می تواند حالت شوق و افتخار وصف ناپذیری را در شنونده بوجود آورد. چهارگاه برعکس زیبا ابوعطا و اصفهان دارای جنسیت مردانه است و بهتر است به زمان طلوع آفتـاب به آن گوش فرا داد.

دستگاه نوا : آوازى است در میزان اعتدال که آهنگ ى ملایم مبوسیله دارد، نه خیلی شاد و نه خیلی حزن‌انگیز. نوا را آواز خوب گفته‌اند اکثرا ٌ ً در انتها مجلس مى‌نواختند. ً اشعار عارفانه را براى نوا انتخاب مى‌کنند که تأثیر خیلی زیادى در شنونده ایجاد مى‌کند. دستگاه نوا در آدم آرامشی همراه با سکون سکوت ایجاد می نماید و با گوش دادن به آن آدم حس می نماید که بر روی امواج آرام دریا با آرامشی وصف ناپذیر در حال شنا کردن است. نوا را میتوان در تمام طول شبانه روز گوش داد اما شب قبل از خواب هم پیشنهاد می شود

دستگاه راست پنجگاه : همان گونه که از اسمش پیداست دارای هر پنج گام موجود در موسیقی ایرانی است و به نوعی به تمام آنها ورود پیدا می نماید پس تمام حالتهای موجود در پنج گام ایرانی را حاوی می شود اما شبیه ماهور آوازى با وقار و ابهت است مانند پیری فرزانه است که به نصیحت کردن و دادن پند اندرز به بچه های است علیرقم نزدیکی زیاد این دستگاه به ماهور لطافت ظرافتهائی است که حس آرامش خاصی را در آدم ایجاد می نماید در تمام طول روز میتوان به این آواز گوش داد اما برترین زمان صبح تا قبل از اذان ظهر است زمان مناسب خواندن دستگاهها و مفاهیم احساس ی آنها

در این بخش می خواهم درباره دستگاهها و آوازهای موسیقی اصیل ایرانی از نظر حال هوا و زمان مناسب جهت خواندن و شنیدن هر کدام حرف کنم و بیشتر از جنبه حس ی این امر را ارزیابی کنم، نه از لحاظ تئوریک.

در اجرای زنده موسیقی ایرانی حتی رنگ دیوارها و سالن اجرا حضار و مستمعین آواز نوع نورپردازی دکور و ... همه تمام در اجرای آواز و درک آن بر شنونده ، تاثیر بسزایی دارد. آشنایی با لحن هم اکنون ت مفرق هر دستگاه آواز نیز یکی از مهمترین عوامل در اجرای مناسب آواز ایرانی است. آشنایی با زمان مناسب برای هر دستگاه آواز هم با اهمیت است

موسقی ایرانی حاوی هفت دستگاه پنج آواز است که هر کدام خصوصیات ویِژگزینشه خود می باشند . جهت شروع این نقد از دستگاه شور شروع می کنیم، به دستگاه شور مادر دستگاهها گفته می شود زیرا خود حاوی چهار آواز است ، آواز ابوعطا، آواز بیات ترک، آواز افشاری و آواز دشتی. اما در مکتب اصفهان آواز بیات ترک را جزو دستگاه ماهور می دانند که در این مورد اختلاف نظر وجود دارد.

اما دستگاه شور: شور آوازى است که با ذوق مشرقى‌ها موافق سهل و موردپسند عمومى است شور از جذبه لطف خاصى برخوردار است که زیاد شاعرانه و دلفریب است. آواز شور ریشهٔ عمیقى در فرهنگ ایرانى دارد که نشان دهنده تصوف و عرفان ایرانى است. این دستگاه را دستبعضی سهل و ممتنع می دانند. یعنی اینکه در عین آسانی ظاهر دارای پیچیدگیهای بسیاری است . زمان شنیدن آواز در مایه شور (دستگاه شور) احساس آرامش می کنیم که این امر به سهل بودن آن است . آوازی که در دستگاه شور اجرا می شود را می توان در هر زمانی از شبانه روز شنید که این از معین ات ویِژگزینشه این دستگاه است . (اکثر دستگاههای دیگر مانند ماهور، چهارگاه، همایون نوا دارای وقت خاصی می باشند .)

دستگاه شور را نمی توان جزو آوازهای غمگین به حساب آورد و نه جزو آوازهای نشاط آور که این هم از خصوصیات ویِژگزینشه این دستگاه است .

اما چنانچه بخواهیم دستگاه شور را تشبیه کنیم، مانند آدم ی می ماند که گفتارش مقبول تمام است تمام حرف وی را درک می کنند. که این نیز ی بر این است که این آواز را می توان در هر مکان و زمانی اجرا کرد و شنید.

آواز ابوعطا : آواز ابوعطا خیلی لطیف ظریف است از نظر بنده اگر بخواهیم برای دستگاهها و آوازها جنسیت در نظر بگیریم آواز ابوعطا مونث است زیرا سرشار از لطافت و ظرافت است آدم با گوش دادن به ابوعطا کمی به فکر فرو می رود و به موارد فلسفی پیرامونش می اندیشد. به این ترتیب تا اندازه ای می توان نتیجه گرفت, افرادی که بیشتر به آواز ابوعطا علاقه دارند آن را بیشتر ازبقیه دستگاهها گوش می دهند, آدم های نسبتا گوشه گیر اند که دراویش از آنها مستثنا نیستند. آواز ابوعطا نوعی خواهش تمنا از معشوق است و به نوعی گدائی عشق است بیشتر متکدیان کوچه و خیابان در قدیم که تمنای یاری داشتند در گوشه حجاز ابوعطا درخواست یاری میکردند آواز ابوعطا را میتوان در تمام طول روز گوش کرد اما بهتر است آنرا در صبح گوش داد

آواز بیات ترک: مانند ابوعطا مورد توجه عامه است و در ملودی های عرفانی و درویشی مورد مصرف قرار می گیرد در وصل به معبود توانایی زیاد ی دارد. در بیات ترک کمتر حزن و اندوه دیده می شود و بیشتر حالت خبری دارد از شرایط خود به معشوق اطلاع رسانی می نماید اذان مرحوم موذن زاده اردبیلی در گوشه روح الارواح بیات ترک اجرا شده که زیبا ئی اجرا را صد چندان کرده است بهتر است بیات ترک را نیز در صبح گوش داد

آواز افشاری : افشاری آواز متأثرکننده و دردناک است که سخن از درد و اندوه درونى دارد. آواز مناجات راز و نیاز با معبود یگانه است . افشاری آوازی تامل برانگیز است که آدم را به فکر وا می دارد و شاید به همین دلیل از این آواز جهت خواندن مناجات مصرف می شود . این آواز را میتوان در همه طول روز گوش داد ولی بهتر است آنرا در غروب خورشید گوش کنیم.

آواز دشتی: این آواز سوزناک ترین آواز ایرانی است. علیرقم اینکه ملودیهای به ظاهر شادی در موارد ی از آن تهیه و تولید و ساخـته شده است ولی همان ملودیهای شاد در درون خود غمی را پنهان کرده اند که جگر سوزترین هم اکنون ت را در آدم به وجود می آورند این آواز با آن که غم‌انگیز و دردناک است؛ در عین حال بسیار زیاد لطیف و ظریف است. غـم و حزنی که در آواز دشتی وجود دارد می تواند ناشی از فراق یار رنج و سختی زمانه یا حتی از عشق به میهن وطن پرستی ... باشد. در خواندن این آواز احساس نقش مهمی را ایفا می نماید . اینگونه نقل می کنند که آواز دشتی مناسب جهت غروب و عصر است.

دستگاه ماهور : دستگاه ماهور مایه ای است با وقار و ابهت شوکت خاصى به شنونده القا مى‌کند آهنگ ‌ساز براى بیان شجاعت‌ها و دلیرى از این آواز مصرف مى‌کند. ماهور چون قرین موسیقى فرنگى است، بین جوانان اهمیت خاصى دارد. ولی در کل آواز ماهور طرب‌انگیز و شاد مى‌باشد. مناسب ترین وقت برای گوش دادن به ماهور صبح قبل از اذان ظهر است.

دستگاه سه گاه: آواز سه‌گاه ریشهٔ کاملاً ایرانى دارد. اما سه‌گاه در بین ترک‌ها استعمال زیادى دارد و آنها در خواندن این آواز مهارت زیادى دارند. ولی فارسى‌زبان‌ها آن را طور دیگرى مى‌خوانند. در هر دو، آواز با حزن و اندوه همراه است و با تأثیر و تألم زیاد همراه است. سه گاه نیز از دستگاههای زیاد لطیف ظریف است که برای خواندن آن می بایست خواننده با حس کامل اجرا نماید سه گاه دارای فراز و فرودهای جالبی است در گوشه ای مانند درآمد کاملا" محکم و قوی در عین حال ظریف است در گوشه ای مانند مویه حزن و اندوه زیاد دارد مانند بچه ای است که ذجه میزند در گوشه ای مانند مخالف به اضافه حزن پنهان دارای صلابت قدرت است که نوعی الارتباط توام با وقار و ابهت در مساوی معشوق است خوب است دستگاه سه گاه قبل از طلوع آفتـاب شنیده یا خوانده شود.

دستگاه همایون : همایون آوازى است باشکوه و مجلل، آرام و در عین حال زیاد زیبا و دلفریب. برطبق قول مرحوم خالقی ، همایون ناصحى است مشفق مهربان که با کمال شرم و آزرم با مستمعین خود مکالمه و درد دل مى‌کند و با بیانى شیوا چنان نصیحت مى‌کند و پند مى‌دهد که هیچ سخنران را این مهارت و استادى نیست. از نظر بنده جانسوز ترین آواز بعد از دشتی دستگاه همایون است زیرا در موارد ی موجود در دل این دستگاه سرسخت ترین دل را هم محزون میسازد. بهتر است دستگاه همایون را بعد از غروب خورشید در ابتدای شب گوش داد

آواز بیات اصفهان: بیات اصفهان از آوازهاى گذشته ایرانى است. آوازى است جذاب گیرا ؛ این آواز ریتمى بین شادى و ناراحتی دارد. دوستانه ترین آواز ایرانی است میتوان آنرا مانند ابوعطا جنسیت مونث داد قشنگ ئی احساس ی این آواز زیاد بالا است بیشتر اشعار عاشقـانه در این آواز خوانده میشوند با کیفیت ترین زمان برای گوش دادن به آواز اصفهان شب قبل از خواب است

دستگاه چهارگاه : چهارگاه را می توان دستبرخی محسوب کرد که مانند پیری فرزانه دارای روحی بلند عرفانی است و حس ات عالی آدم ی را در کنار خصایص محسنات آدم ی صبور و شکیبا دار است.از ناکامی ها و نا امیدی ها اشک می ریزد در شادی ها خوشی ها اشک شوق سرور. این دستگاه، بهتریـن مورد جهت تولید و ساخت حتمـا ت و تصانیف ملی میهنی و حماسی است به طوریکه به قشنگ یی می تواند حالت شوق و افتخار وصف ناپذیری را در شنونده بوجود آورد. چهارگاه برعکس زیبا ابوعطا اصفهان جنسیت مردانه است بهتر است به زمان طلوع خورشید به آن گوش فرا داد.

دستگاه نوا : آوازى است در میزان اعتدال که موزیک ى ملایم مبوسیله دارد، نه زیاد شاد نه زیاد حزن‌انگیز. نوا را آواز خوب گفته‌اند اکثرا ً در انتها مجلس مى‌نواختند. اکثرا ٌ ً اشعار عارفانه را براى نوا انتخاب مى‌کنند که تأثیر خیلی زیادى در شنونده ایجاد مى‌کند. دستگاه نوا در آدم آرامشی همراه با سکون و سکوت ایجاد می نماید با گوش دادن به آن آدم حس می نماید که بر روی امواج آرام دریا با آرامشی وصف ناپذیر در حال شنا کردن است. نوا را میتوان در تمام طول شبانه روز گوش داد ولی شب قبل از خواب توصیه می شود

دستگاه راست پنجگاه : همان گونه که از اسمش پیداست دارای هر پنج گام موجود در موسیقی ایرانی است به نوعی به تمام آنها ورود پیدا می نماید پس تمام حالتهای موجود در پنج گام ایرانی را حاوی می شود اما شبیه ماهور آوازى با وقار ابهت است مانند پیری فرزانه است که به نصیحت کردن دادن پند و اندرز به بچه های است علیرقم نزدیکی خیلی این دستگاه به ماهور دارای لطافت و ظرافتهائی است که حس آرامش خاصی را در آدم ایجاد می نماید در تمام طول روز میتوان به این آواز گوش داد اما بهتریـن صبح تا قبل از اذان ظهر است

  • سهیلا آرمین
  • ۰
  • ۰



آموزش سی شارپ

فرق زبان پروگرام نویسی #C ++C چیست؟

میدونید تفاوت C# ++C چیه؟ اگه میدونید که هیچی اگه نه این مطلب بخونید به احتمال زیاد یه چیزایی دستگیرتون میشه!!!

اولا با C# تنها پروگرام های تحت .NET میشه نوشت (در واقع C# برای .NET درست شده) اما با C++ برنامـه های تحت .NET (managed) هم پروگرام های native میشه نوشت.

دوما هنوز برای کارهای سطح پایین (مثل Device Driver) و سنگین (مثل گیم های سه بعدی) C++ انتخاب اول و انتها محسوب میشه.

C# زیاد راحتتر ، تمیـز تر خوش تولید و ساخت تر از C++ طراحی شده از نظر شی گرایی هم پشتیبانی بهتری داره نسبت به C++ . C# کاملا شی گراست و اصلا نمیتونید برنامۀ غیر شی گرا در اون بنویسید در صورتی که با C++ میتونین شی گرا و هم غیر شی گرا پروگرام بنویسید.

از خصوصیات ی C# :

1- مدیریت اتوماتیک حافظه بوسیله CLR

2- پشتیبانی از نوع String داخلی

3- پشتیبانی از foreach

4- پشتیبانی کامل از delegate event interface Property و attribute ها

5 - XML Documentation

6 – checked / unchecked keywords

و ...

در C# برای انجام تمام کارها از کلاس های .NET مصرف میشه ، همچنین در C# چیزی به نام فایلهای Header و #include از این حرفا نداریم. در واقع C# زیاد زیبا تر از C++ طراحی شده ، چون به هر حال در طراحی C# از زبانهایی مثل C++ و JAVA Delphi درس گرفته شده غلط ات اون زبانها در C# دوباره تکرار
نشده ؛ به عنوان مثال در C++ به تعداد انگشتان دست ، نوع دادۀ String داریم. یا Multiple Inheritance که بسیار زیاد دردسر سازه یا برای مثال در JAVA enum ها و Operator Overloading و Pointer و Property ها که همگی جزو ضروریات محسوب میشن ، وجود ندارن. اما افرادی که میخوان کار سنگین یا سطح پایین در .NET انجام بدن ، تمام پارت هایی رو که امکانش هست با C# می نویسن و بقیه رو با C++ ؛ و در C# از کلاسهای نوشته شده در C++ مصرف می کنن . (Wrapper Classes ) در کل C# ، سطح بالاتر(High Level ) از C++ است ؛ در C++ حتی میتونید مستقیما از کد اسمبلی استفاده بکنید .

همچنین C# اولین زبان Component Oriented در خانوادۀ C محسوب میشه.

زیاد فرق ها شباهتهای دیگری نیز هست که در صورت پرداختن به اونا بحث خیلی تخصصی میشه ، تنها در یه عبارت بگم : بزرگترین شباهت این دو زبان اینه که هر دو جزو خانوادۀ C هستن . بزرگترین فرق اینکه : C# زبان type-safe هست (بر خلاف C++ ) فقط باهاش میشه پروگرام های تحت .NET نوشت.

اما قصدم از این مطالب اثبات برتری C# به C++ نبود چون به هر حال جهت پروگرام های تحت .NET ، C# با کیفیت ترین مورد است در جاهای دیگه هنوز C++ قویترین زبان جهان ست.

  • سهیلا آرمین