اس ام اس و متن های فلسفی

  • ۰
  • ۰

ساختار دستوری jQuery :

آموزش jquery

آموزش jquery

در سری مقدمه ، شما را با یک مثال از زبان jQuery آشنا کردیم . دراین فسمت قصد داریم تا ساختار کلی jQuery را به شما روش دهیم .
در jQuery شما بیستی ابتدا عنصر یا عناصری که می خواهید در صفحه تغییر دهید ، را انتخاب بکنید . پس متد مورد نظرتان را بر روی آن اجرا نمایید . ساختار کلی دستور jQuery به صورت زیر است :

Syntax $ ( Selector ) . action ( )
در ادامه به شرح مفهوم ساختار فوق می پردازیم :
1 : علامت $ : این علامت ، علامت ویِژگزینشه زبان jQuery است . این علامت را بایستی در ابتدای هر خط دستوری زبان jQuery قرار دهید . به این وسیله مرورگر تشخیص می دهد که کد نوشته شده به زبان $ است و بایستی چگونه آن را اجرا نماید .
2 : انتخاب کننده ( Selector ) : در سری دوم شما باید عنصر و یا عناصر مورد نظر خود را به وسیله انواع انتخاب کننده ( Selector ) گزینش نمایید . 4آموزش جهت انتخاب عنصر مورد نظرتان وجود دارد . انتخاب عنصر جاری گزینش بر حسب نوع عنصر انتخاب بر حسب کلاس ( class ) عنصر یا انتخاب بر حسب شناسه ( Id ) عنضر . در مثال های زیر انواع این حالت را نمایش می دهیم . در این مثال ها از متد ( ) Hide که باعث پنهان شدن عنصر می شود استفاده شده است
. در بخش بعدی به طور کامل تر به نحوه گزینش عناصر در jQuery می پردازیم . مثال های این بخش صرفا برای آشنایی با ساختار این زبان است .

انتخاب عنصر جاری : این کد باعث می شود تا متد مورد نطر بر روی عنصر جاری اجرا شده آن را پنهان می نماید .
Syntax $ ( this ) . hide ( )
گزینش بر حسب نوع کلی عنصر : این کد باعث می شود تا متد مورد نظر بر روی کلیه عناصر از نوع تعیین شده اجرا شود . در مثال زیر اجرا متد کلیه عناصری که از نوع پاراگراف ( < p > ) هستند را پنهان می نماید .
Syntax $ ( "p" ) . hide ( )
گزینش بر حسب کلاس ( class ) عنصر : این کد باعث می شود تا متد مورد نظر بر روی کلیه عناصر از کلاس تعیین شده اجرا شود . در مثال زیر اجرا متد کلیه عناصری را که از نوع پاراگراف بوده و جز کلاس ( test ) هستند را پنهان می نماید .
Syntax $ ( "p.text" ) . hide ( )
گزینش بر حسب شناسه ( Id ) عنصر : این کد باعث می شود تا متد مورد نظر بر روی کلیه عنصری که شناسه انحصاری آن ) Id ) تعیین شده اجرا شود . در مثال زیر اجرا متد عنصری را که Id آن مساوی با جز کلاس ( test ) است را پنهان می نماید .
Syntax $ ( "#.test" ) . hide ( )
3 : گزینش متد ( action ) : در بخش سوم شما متدی را که می خواهید بر روی عنصر یا عناصر مورد نظرتان اجرا شود را تعیین می بکنید .

تابع document.ready :

این تابع را می بایست یکبار در ابتدای کلیه دستورات jQuery قرار دهید . قرار دادن این تابع باعث می شود تا قبل از لود ( load ) شدن کامل صفحه ( یا به اصطلاح ready شدن آن ) هیچ یک از دستورات jQuery اجرا نشود . اجرا شدن این دستورات قبل از لود کامل صفحه می تواند برای مرورگر مساله ساز شود . برای مثال ، مثال های ارائه شده در بخش بالا را در نظر بگیرید . تا زمانی که صفحه کاملا لود نشود هیچ از عناصر تعیین شده هنوز وجود خارجی ندارن تا متد تعیین شده روی آنها انجام شود . این مسئله می تواند باعث شکست مرورگر شود .
در کد زیر شیوه تعریف تابع document.ready تشریح شده است :

Syntax $ ( document ) . ready ( function ( )
کد های jQuery را اینجا می نویسید .//
);
یک مثال کاربر دی :

بعد از تعریف ساختار دستوری jQuery تمام موارد فوق را در یک مثال کلی نشان می دهیم .
مثال : در مثال زیر 2 پاراگراف داریم که جز کلاس Ex_1 می باشند . با کد نوشته شده متد ( ) toggle را بر روی آنها اجرا کرده ایم . این متد عناصری که دیده می شوند را پنهان عناصر پنهان را آشکار می نماید . جهت اجرای این متد باید بر روی دکمه فرمان خروجی مثال کلیک نمایید :


This is paragraph 1 .

This is paragraph 2 . Click me
Example Example
< html >
< head >
< script type="text/javascript" src="jquery.js" > < /script >
< script type="text/javascript" >
$ (document). ready ( function( )
$ ("button") . click ( function( )
$ ( " p.Ex_1 " ) . toggle( );
);
);

کد
This is paragraph 1 .

This is paragraph 2 .

Click me
خروجی

  • ۹۵/۰۵/۰۴
  • سهیلا آرمین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی