اس ام اس و متن های فلسفی

  • ۰
  • ۰



آموزش سی شارپ

فرق زبان پروگرام نویسی #C ++C چیست؟

میدونید تفاوت C# ++C چیه؟ اگه میدونید که هیچی اگه نه این مطلب بخونید به احتمال زیاد یه چیزایی دستگیرتون میشه!!!

اولا با C# تنها پروگرام های تحت .NET میشه نوشت (در واقع C# برای .NET درست شده) اما با C++ برنامـه های تحت .NET (managed) هم پروگرام های native میشه نوشت.

دوما هنوز برای کارهای سطح پایین (مثل Device Driver) و سنگین (مثل گیم های سه بعدی) C++ انتخاب اول و انتها محسوب میشه.

C# زیاد راحتتر ، تمیـز تر خوش تولید و ساخت تر از C++ طراحی شده از نظر شی گرایی هم پشتیبانی بهتری داره نسبت به C++ . C# کاملا شی گراست و اصلا نمیتونید برنامۀ غیر شی گرا در اون بنویسید در صورتی که با C++ میتونین شی گرا و هم غیر شی گرا پروگرام بنویسید.

از خصوصیات ی C# :

1- مدیریت اتوماتیک حافظه بوسیله CLR

2- پشتیبانی از نوع String داخلی

3- پشتیبانی از foreach

4- پشتیبانی کامل از delegate event interface Property و attribute ها

5 - XML Documentation

6 – checked / unchecked keywords

و ...

در C# برای انجام تمام کارها از کلاس های .NET مصرف میشه ، همچنین در C# چیزی به نام فایلهای Header و #include از این حرفا نداریم. در واقع C# زیاد زیبا تر از C++ طراحی شده ، چون به هر حال در طراحی C# از زبانهایی مثل C++ و JAVA Delphi درس گرفته شده غلط ات اون زبانها در C# دوباره تکرار
نشده ؛ به عنوان مثال در C++ به تعداد انگشتان دست ، نوع دادۀ String داریم. یا Multiple Inheritance که بسیار زیاد دردسر سازه یا برای مثال در JAVA enum ها و Operator Overloading و Pointer و Property ها که همگی جزو ضروریات محسوب میشن ، وجود ندارن. اما افرادی که میخوان کار سنگین یا سطح پایین در .NET انجام بدن ، تمام پارت هایی رو که امکانش هست با C# می نویسن و بقیه رو با C++ ؛ و در C# از کلاسهای نوشته شده در C++ مصرف می کنن . (Wrapper Classes ) در کل C# ، سطح بالاتر(High Level ) از C++ است ؛ در C++ حتی میتونید مستقیما از کد اسمبلی استفاده بکنید .

همچنین C# اولین زبان Component Oriented در خانوادۀ C محسوب میشه.

زیاد فرق ها شباهتهای دیگری نیز هست که در صورت پرداختن به اونا بحث خیلی تخصصی میشه ، تنها در یه عبارت بگم : بزرگترین شباهت این دو زبان اینه که هر دو جزو خانوادۀ C هستن . بزرگترین فرق اینکه : C# زبان type-safe هست (بر خلاف C++ ) فقط باهاش میشه پروگرام های تحت .NET نوشت.

اما قصدم از این مطالب اثبات برتری C# به C++ نبود چون به هر حال جهت پروگرام های تحت .NET ، C# با کیفیت ترین مورد است در جاهای دیگه هنوز C++ قویترین زبان جهان ست.

  • ۹۵/۰۳/۰۲
  • سهیلا آرمین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی